vineri, 7 februarie 2014

GANACHE CU CIOCOLATA ALBA

Un dulce rapid, usor si “aratos” pentru o dupa-amiaza cand vrem ceva dulce.

INGREDIENTE:
•500 ml smantana dulce pentru frisca
•80-100 gr. zahar farin
•250 gr. ciocolata alba
•200 gr. jeleuri de fructe sau fructe confiate
•20 gr. gelatina
•10-12 piscoturi
Daca vreti, puteti folosi frisca lichida si atunci excludeti smanatana si zaharul farin. Eu am inlocuit jeleurile cu fructele confiate – mi s-au parut mai gustoase.

DECOR:
•80 gr. ciocolata neagra
•1 lingura de lapte
•20-30 gr. unt

MOD DE PREPARARE:
Este cat se poate de simplu.
Intai se pune gelatina la inmuitat in apa rece.

Intr-o oala incalzim 250 ml de smantana/frisca lichida si cand s-a incalzit adaugam ciocolata alba taiata in bucati. Amestecam cu o lingura pana se topeste complet si devine totul cremos. Cat e calda adaugam si gelatina dizolvata si amestecam ca sa se incorporeze uniform in ciocolata.
Separat batem cu mixerul restul de 250 ml de smantana/frisca lichida pana se intareste. Cand este suficient de tare, adaugam si ganache-ul de ciocolata, mixand in continuare.
Trebuie lucrat repede si cu grija ca gelatina incepe sa se raceasca si sa se intareasca.
Intr-o forma de chec/cozonac, tapetata cu folie alimentara de plastic, incepem sa turnam 1/3 din amestec, aranjam deasupra jeleuri/fructe confiate, mai adaugam 1/3 din amestec, mai completam cu jeleuri/fructe confiate iar apoi acoperim cu restul de crema.
Inchidem cu piscoturi si acoperim cu folie de plastic. Dam tava la rece cateva ore.
Inainte de servire se rastoarna pe un platou si se decoreaza dupa inspiratie.
Pentru decor am topit cca 80 gr. ciocolata neagra cu o lingura de lapte si 20-30 gr. unt.
Eu personal, am folosit sirop de ciocolata din comert si menta proaspata.

Enjoy!

cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu