marți, 3 iunie 2014

FICAT CU CIUPERCI SI VIN

Intr-o carte de retete traditionale din Orientul Mijlociu, am gasit acest preparat ca fiind cu origini israeliene. Nu necesita ingrediente sofisticate si este foarte usor de pregatit. Reteta originala este cu ficatei de pui si fara bulion, dar eu am adaptat-o la ceea ce aveam deja in frigider, adica am folosit ficat de porc.

INGREDIENTE (2portii):
  • 500 g ficat
  • 300 g ciuperci proaspete
  • 2-3 frunze dafin
  • 2 cepe potrivite
  • 2 linguri de unt
  • 2 linguri ulei de masline
  • 100 ml vin rosu
  • 100 ml supa de pui
  • 1 fir usturoi verde
  • 2-3 catei usuroi
  • sare, piper
  • 1 lingurita bulion - optional                         

MOD DE PREPARARE:
Tocam ceapa si usturoiul verde marunt. Intr-o tigaie mai inalta, calim usturoiul cu ceapa si foile de dafin in amestecul de ulei si unt. 












Cand ceapa devine aurie, adaugam ficatul spalat si taiat cubulete. Nu adaugati sare decat in final, deoarece ficatul se va intari. 


Calim impreuna cam 5 minute, dupa care adaugam ciupercile taiate felii. Eu le-am taiat mai subtiri si in final ciupercile erau cam discrete, de aceea, va recomand sa taiati feliile ceva mai groase, iar daca ciupercile sunt mici, sa le lasati intregi.


Lasam la foc potrivit cam 10 minute si adaugam vinul rosu. 


Dupa ce se evapora vinul, adaugam supa si potrivim de sare si piper. Daca este suficient sos, puteti adauga doar jumatate din cantitatea de supa. Fierbem pana obtinem un sos consistent (aprox. 10 minute). Optional, se poate adauga si 1 lingurita de bulion. Pisam cei 2 catei de usturoi si ii adaugam la mancare. Mai dam intr-un clocot si gata mancarea.


Se serveste calda, ca fel de sine statator sau in combinatie cu paste, cartofi, etc.
   
 
Pofta buna!

cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu