miercuri, 16 iulie 2014

FASOLE PASTAI CU ROSII SI USTUROI

Am asteptat cu mare nerabdare aparitia pastailor late (galbene) autohtone. Trebuie sa marturisesc ca sunt preferatele mele. Imi aduc aminte de copilarie, de verile petrecute la bunica, la Galati, intr-o curte plina de rosii, vinete si vrejuri de fasole. Pana cand am venit la Bucuresti, la facultate, eu nu am cunoscut alt gust al pastailor, decat cel al fasolei late si galbene. De aceea, eu cand zic mancare de fasole  pastai, intotdeauna gandul imi zboara mancarea bunicii (fasole galbena  lata + rosii + usturoi) pe care, in fiecare vara,  incerc sa o gatesc cat de des pot. Nu este o mancare pretentioasa sau complicat de facut, nu isi schimba gustul a doua zi dupa ce am gatit-o si i se poate asocia orice fel de carne (adaugata in timpul prepararii sau la momentul servirii).

INGREDIENTE (cca 4 portii):
  • 1 kg  pastai fasole galbena lata
  • 2-3 cepe potrivite
  • 2 rosii
  • 1 ardei gras
  • 4-5 catei de usturoi
  • ½ ceasca ulei
  • 1 legatura marar
  • sare                         
MOD DE PREPARARE:
Intr-o oala mai mare punem apa la fiert. Intre timp, spalam pastaile si le curatam pastaile: rupeti capetele si indepartam eventualele ate. Cand apa clocoteste, punem pastaile la fiert si, din cand in cand, cu mare grija, le intoarcem cu o spumiera astfel incat toate pastaile sa fiarba uniform. Mie imi plac pastaile intregi, asa ca nu le rup, iar in timpul fierberii incerc sa nu le zdrobesc. Lasam la fiert cam 20-30 de minute sau pana cand pastaile s-au inmuiat (putem scoate o pastaie pentru a verifica daca e fiarta).
Cu spumiera, scoatem pastaile si le punem la scurs.


Intr-o cratita, punem la calit legumele tocate: ceapa, ardeiul, un catel de usturoi si un praf de sare. Cand ceapa devine sticloasa, adaugam rosiile decojite si taiate cubulete. Am lasat 2-3 minute cat sa se caleasca rosiile si sa scada sucul lasat de ele, apoi am adaugat 1 cana de apa si am lasat la fiert, in voie, cam 15-20 de minute.


Cand rosiile sunt fierte, adaugam pastaile amestecand usor ca sa nu le zdrobim, dar totodata sa le tavalim pe toate prin sos. 


Adaugam usturoiul zdrobit, potrivim de sare si mai fiebem inca vreo 5-10 minute, pana cand sosul scade suficient cat sa nu punem in farfurie o ciorbita, in loc de mancarica de fasole. 


Luam de pe foc, presaram marar tocat si … la masa!


Odata mancarea gata, se poate servi simpla - ca fel principal, sau ca garnitura la o friptura suculenta. Eu am combinat-o cu o friptura de ied si totul a fost delicios (reteta de friptura de ied o gasesti aici) .



Pofta buna!
cemaigatescfetele!

Un comentariu:

  1. simplu ,gustos si fara sa petrecem prea mult timp in bucatarie.Bravo :)

    RăspundețiȘtergere