joi, 10 iulie 2014

PLACINTA CU CARNE

 Eterna intrebare care macina mintile gospodinelor este: ce altceva sa mai gatesc? Si dai si lupta … si dai si lupta – vorba lu’ Caragiale, Intr-o astfel de zi, mi-au cazut ochii pe o reteta simpla recomandata pe site-ul Lidl ca “light”. Foaaarte bunut. Am citit lista de ingrediente, am verificat in frigider si gata, m-am pus pe treaba. Ce-a iesit? Vedeti mai jos rezultatul, care noua ne-a placut tare mult.

INGREDIENTE (6 portii):
  • 650 g carne tocata
  • 200 g cascaval
  • foi de placinta
  • 1 dovlecel (cca 250g)
  • 1 fir usturoi verde
  • 1/2 legatura de patrunjel
  • 2 cepe
  • 3 oua
  • 50 ml ulei
  •  sare, piper
Topping
  • 50 g cascaval
  • 1 ou
  • 1 lingurita mac
  • 1 lingurita susan

                         
MOD DE PREPARARE:
 Pregatirea debuteaza cu obisnuitul curatat de legume si tocat carnea. Eu am folosit piept de pui, insa merge la fel de bine si carnea de porc. 
Usturoiul il tocam nu foarte marunt si, intr-o tigaie, punem uleiul la incins si il calim cam 5 secunde. 



Adaugam carnea tocata si dovlecelul dat pe razatoare si lasam pe foc cca 15-20 min, pana cand carnea e aproape preparata si zeama lasata se evapora.


Dupa ce compozitia se raceste, incorporam ceapa - patrunjelul tocate marunt si cascavalul taiat cubulete. Amestecam totul foarte bine. Daca v-ati grabit si ati pus cascavalul cand carnea era inca calduta, atunci veti pati ca mine: cascavalul se va topi un pic, dar nu-i niciun fel de problema.


Adaugam ouale, batute ca pentru omleta impreuna cu un praf de sare si piper, dupa gustul fiecaruia.


Odata, umplutura pentru placinta fiind gata, putem trece la asamblare. Pregatim forma de copt (eu am folosit o tava de cozonac si un vas de yena rotund Ø15 cm), o tapetam cu hartie de copt si asezam 3 foi de placinta unse cu ulei astfel incat sa acoperim si peretii. Turnam compozitia in tava, o infasam cu foile de placinta si acoperim tava cu folie de aluminiu. Coacem in cuptorul incins timp de 40-50 min.


Cu 10 minute inainte sa scoatem placinta din cuptor, indepartam folia de aluminiu, ungem foile de deasupra, care ar trebui sa fie deja aurii, cu ou batut amestecat cu cascaval ras. Presaram deasupra susan si mac, bagam placinta inapoi in cuptor fara folie de aluminiu pentru inca 10 minute.


Placinta se serveste cu sos de rosii, sos de smantana cu usturoi sau cu iaurt simplu. Eu va recomand sa o serviti rece cu iaurt max 3.5% grasime . Este o grozavie.











Pofta buna!

cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu