joi, 17 iulie 2014

SUPA DE LEGUME COAPTE

Aceasta reteta am gasit-o intr-o revista sub numele de “supa de rosii”. Este o supa pe care o fac vara, cand piata abunda de legume proaspete, iar gustul si consistenta acesteia se potrivesc de minune in zilele calduroase de vara. Mi s-a parut interesanta ideea de a coace legumele si, reinterpretata in stilul familiei mele, iata ce a iesit:

INGREDIENTE:
  • 2 kg rosii bine coapte (pot fi si crapate)
  • 2-3 morcovi
  • 6-8 cepe
  • 3-4 catei usturoi
  • 1 kg ardei (grasi sau kapia)
  • 1 sau 2 dovlecei
  • 1 ou intreg
  • ulei de masline
  • sare, piper

MOD DE PREPARARE:
Legumele se spala si se curata:  morcovii se curata de coaja si se taie rondele, ceapa se curata si se taie in 4 bucati (la ultima supa facuta am lasat jumatate din cepe cu tot cu coaja dupa ce le-am spalat bine pentru un gust mai intens), ardeii se curata de seminte si se taie in 4, dovleceii se curata de coaja si se taie rondele/cubulete, iar cateii de usturoi i-am zdrobit cu lama cutitului si i-am lasat in coaja.

Intr-o tava cu peretii mai inalti se aseaza legumele in straturi: se incepe cu ceapa, urmeaza morcovii, dovleceii, ardeii iar la final rosiile (spalate, dar intregi). Peste legume se “presara” usturoiul, sarea, piperul si se stropeste totul cu ulei de masline. Se acopera tava cu o folie de aluminiu si se da la cuptor pentru aproximativ 1 ora si 10 minute (la foc mediu, spre mic - aprox. 150°C). Dupa ce oprim focul, lasam tava in cuptor pana ce legumele se racesc.


Odata racite legumele, separam ceapa si usturoiul si le dam deoparte. Rosiile si ardeii ii curatam de coaja, iar apoi mixam (pe rand) legumele in functie de “consistenta” lor. Morcovii primii, apoi ardeii, dovleceii si, la sfarsit, rosiile. 


Legumele mixate le punem intr-o oala in care se  adauga zeama strecurata, ramasa in tava. Completam cu apa (in functie de consistenta  pe care dorim sa o dam supei) si lasam sa dea in clocot. Daca este cazul se spumeaza supa. Dupa ce a dat in clocot, se adauga in supa un ou intreg batut (eu fac niste zdrente de ou) si potrivim de sare - piper. 


Optional, aceasta supa se poate servi si cu paste/taietei fierti. Eu, personal, folosesc pastele alfabet (sunt distractia copiilor mei). Daca va place, dupa ce se stinge focul, puteti adauga si patrunjel proaspat tocat.
Este o supa care se poate servi atat calda, cat si rece. Gustul este deosebit datorita legumelor coapte.

Sfat: pentru a nu petrece foarte mult timp pregatind aceasta supa puteti coace legumele cu o seara inainte, astfel incat dimineata sa gasiti legumele racite, tocmai bune pentru a le mixa si a asambla supa.In functie de preferinte, puteti “jongla” cu cantitatile de legume sau chiar scoate/adauga altele, dar trebuie retinut ca ingredientul cheie pentru un gust deosebit este ceapa.

Pofta buna!
Cemaigatescfetele

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu