marți, 21 octombrie 2014

IAHNIE DE FASOLE CU CARNATI AFUMATI

In reteta de fata, voi utiliza noutatile insusite in pauzele ultimului training organizat de compania la care lucrez: langa Campulung-Arges, la iesirea spre Targoviste, pe dreapta, este o macelarie-carmangerie traditionala cu niste bunatati wow. Fiind in zona, am trecut pe acolo si am achizitionat ceva carnati afumati cu gandul la o fasole noua care sa-i acompanieze. Daca ar sti sefii cu ce ramanem noi dupa trainingurile organizate cu atat migala …
Cu multumiri pentru colegul de la filiala din Pitesti care mi-a dat informatia, m-am apucat de gatit fasole cu carnati.

INGREDIENTE (cca 4-6 portii):
·         500g fasole uscata
·         3 carnati afumati
·         3 cepe medii
·         1 pastarnac
·         1 ardei gras
·         2 morcovi
·         2-3 linguri bulion
·         ½ legatura de marar
·         sare
                         
MOD DE PREPARARE:
Eu folosesc reteta de iahnie a mamei, care pregateste separat fasolea si legumele cu carne. Pregatirea fasolei pentru fiert si procesul de fierbere in sine, le-am prezentat in reteta de aici.   

In timp ce se fierbe fasolea, ne ocupam de carnati si legume. Carnatii afumati fiind cam grasi, nu a mai fost nevoie de ulei suplimentar pentru mancare. Prin urmare, intr-o cratita incapatoare calim carnatii taiati in rondele de 1.5-2 cm.


Cand carnatii sunt aproape gata, i-am scos si am pus legumele la calit in zeama cu grasime suficienta lasata: ceapa, morcovul, pastarnacul si ardeiul taiate in cubulete mici. 

Le calim impreuna, amestecand des pana cand ceapa devine sticloasa si restul legumelor se inmoaie. Adaugam o cana de apa si lasam la fiert cca 20 de minute, pana cand legumele sunt gata.


Este momentul sa intre in scena bulionul si carnatii semi-gatiti pastrati deoparte. Aromele care ies la iveala sunt imbietoare.


Mai dam intr-un clocot si adaugam fasolea scursa cat de cat de apa de in care a fiert. Daca este nevoie de lichid, mai completam cu apa sau zeama in care a fiert fasolea.


Tinem pe foc inca vreo cateva minute astfel incat fasolea sa capete culoare si aroma, optional, presaram marar proaspat tocat si … gata.
  


Pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu