vineri, 17 octombrie 2014

TORTUL LUI IRIS

Povestea acestui tort este foarte simpla. Copila mea cea mica, nerabdatoare ca se apropia ziua ei, “mi-a dat comanda” de un tort cu banane, vanilie, frisca si ciocolata. Dupa ce m-am documentat pe net si gandindu-ma cam ce i-ar placea fetitei mele, vedeti mai jos ce a iesit.

INGREDIENTE:

Blat:
• 4 oua
• 150 gr zahar
• 220 gr faina
• 100 ml ulei
• 80 ml lapte
• zeama de la 1/2 lamaie
• coaja de la o lamaie
• 1 lingurita praf de copt
• un praf de sare
• 1 lingura unt pt uns tava
• 1 lingura zahar brun pt tapetat tava

Crema cu frisca:
• 300 g ciocolata alba simpla
• 300 ml frisca lichida
• 1 lingurita esenta de vanilie

Pentru crema de ciocolata:
• 400 g ciocolata amaruie
• 500 g mascarpone

Alte “straturi” din tort
• 300 g gem/peltea de caise
• 3 banane medii
• 2 linguri zeama lamaie

MOD DE PREPARARE:
Am inceput cu blatul. Mixam ouale intregi cu un varf de sare pana se deschid la culoare. Adaugam zaharul si continuam sa mixam inca 5 minute.
Adaugam treptat uleiul, laptele, coaja si zeama de lamaie, mixand dupa fiecare ingredient.
La final, incorporam faina amestecata cu praful de copt folosind o spatula.
Ungem cu unt o forma de copt circulara cu pereti detasabili si presaram o lingura de zahar, apoi scuturam forma.
Turnam compozitia in forma si coacem in cuptorul preincalzit la 180°C timp de aprox. 35 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.
Scoatem din cuptor si lasam 10 minute sa se raceasca putin, apoi desprindem marginea formei si taiem blatul in doua parti egale.


Partea de jos a blatului am lasat-o pe fundul formei de copt si am uns-o cu peltea de caise (un strat generos pentru a se intrepatrunde cu textura blatului pufos). Am bagat forma in frigider si m-am apucat de crema cu frisca.


Am topit ciocolata alba in bain marine pana s-a omogenizat.


Am lasat la racorit ciocolata topita. Intre timp, am batut frisca lichida pana s-a intarit. Am adaugat esenta de vanilie si ciocolata topita mixand cateva minute pana la omogenizarea cremei. Peste stratul de peltea care a stat la frigider am intins un strat de crema cu frisca si ciocolata alba. Am asezat peste cealalta jumatate de blat si l-am acoperit cu restul de crema cu frisca. Peste acest strat am pus feliile de banana stropite in prealabil cu putina zeama de lamaie (ca sa nu isi schimbe culoarea).
Am bagat din nou in frigider tortul si m-am apucat de crema de ciocolata amaruie. Am topit ciocolata amaruie in bain marine. Am lasat-o 5 minute la racorit, dupa care am mixat-o cu crema mascarpone. Cu aceasta crema “am inchis” tortul. Am aranjat si nivelat un strat generous de crema de ciocolata si pe marginile laterale ale tortului.


Inainte de a-l orna cu frisca si alte bombonici, am lasat tortul 3 ore in frigider.
Ornarea tortului tine de imaginatia fiecaruia….


Bucurati-va de oamenii dragi si oferiti-le momente dulci si de neuitat!

Pofta de viata!
cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu