marți, 7 octombrie 2014

TARTA CU STRUGURI SI RICOTTA

Pentru ca am o colectie mare de reviste si carti cu retete, mi-am promis ca la fiecare noua achizitie, inainte de a o pune in raft, sa gatesc ceva, astfel incat sa simt utilitatea investitiei facute. E o promisiune de care nu prea ma pot tine, dar ma straduiesc. Parte din planul meu este si reteta de mai jos, gasita in revista “Secretele Bucatariei” si aleasa pentru ca aveam la indemana niste struguri ramasi stingheri prin frigider. Miloasa din fire, m-am gandit ca le-ar sta foarte bine pe o tarta si prin urmare m-am pus pe treaba. Ar fi fost mai bine daca strugurii erau fara samburi, ar fi dat mai bine la mestecat, dar nici asa nu a ramas tarta nemancata.

INGREDIENTE (tava 25 x 40 cm):
  • 1 ou
  • 280 g faina
  • 180 g unt
  • 350 g boabe struguri 
  • 150 g zahar
  • 1 lamaie (coaja rasa)
  • 250 g ricotta
  • zahar pudra
  • sare                         

MOD DE PREPARARE:
Framantam cu varful degetelor faina cu untul rece si un praf de sare, pana cand obtinem un aluat sfaramicios. Adaugam 3 linguri de apa rece si continuam sa framantam pana obtinem un aluat omogen. Il infasuram in folie alimentara si il lasam la frigider cca 30 de minute.


Intindem o foaie cat de dreptunghiulara putem, ungem cu ou batut si o asezam pe o tava tapetata cu hartie de copt.


Amestecam zaharul cu coaja de lamaie si presaram jumatate din cantitate peste foaia de aluat unsa cu ou. 













Deasupra intindem ricotta, avand grija sa lasam de jur-imprejur o margine libera de 1 cm. Asezam deasupra boabele de struguri, presaram restul de coaja de lamaie cu zahar si coacem in cuptorul incins la 180°C. 


Dupa cca 40 de minute, scoatem din cuptor lasam sa se raceasca si pudram cu zahar. Va recomand sa serviti tarta a doua zi. Este mult mai delicioasa.










Pofta buna!
cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu