luni, 27 octombrie 2014

PRAJITURA CU CIOCOLATA SI MAC

Ciocolata este, cu siguranta, in topul preferintelor atunci cand vorbim despre desert. Indiferent de sortiment: neagra, alba sau cu lapte, reuseste sa satisfaca gusturile celor mai pretentiosi dintre noi. Eu sunt o mare amatoare de desert si nu as refuza niciodata o prajitura cu ciocolata. De aceea, cand am dat peste aceasta reteta si poza atasata ei mi-am spus ca trebuie neaparat sa o incerc. Astfel, in gand cu refrenul adaptat lui Alifantis, “te uita cum ninge … octombre”, m-am pus pe treaba si am facut unul dintre cele mai ciocolatoase deserturi de anul acesta. 

INGREDIENTE (tava 15x25 cm):

Blat
·         100 g ciocolata neagra
·         100 g unt
·         185 g zahar
·         3 plicuri zahar vanilat
·         115 g faina
·         1 lingura cacao
·         un praf de sare

Crema
·         200 g ricotta
·         2 linguri zahar pudra
·         1 galbenus
·         coaja rasa de la ½ portocala
·         2 linguri mac

MOD DE PREPARARE:
Topim ciocolata cu unt la bain-marie. 










Adaugam treptat zaharul si sarea si mai incalzim amestecul timp de 2-4 minute pana cand zaharul se topeste un pic. Atentie: nu trebuie sa se ajunga la fierbere si nici nu trebuie tinut prea mult pe foc, pentru ca va incepe sa se ingroase.











Scoatem vasul din bain-marie si inglobam faina amestecata cu cacao si zahar.










Intr-un castron, amestecam ricotta cu zaharul pudra, galbenusul, coaja de portocala si macul.




Tapetam cu hartie de copt, o tava mica si repartizam compozitia de ciocolata, iar deasupra aseazam amestecul de ricotta. Pentru a obtine un aspect marmorat, trasam de  2 ori cu furculita printre cele 2 straturi. Eu nu am avut cum deoarece am tinut cam mult amestecul de ciocolata su zahar la bain-marie si compozitia mea de ciocolata a fost cam vartoasa. De aceea, mi-am pastrat niste blat de ciocolata pe care l-am pus peste crema de ricotta si am nivelat astfel incat si prajitura mea sa aiba un aspect marmorat.


Coacem prajitura timp de 30-40 minute in cuptorul incins la 180°C. Inainte de a o scoate din tava si a o taia trebuie lasata sa se raceasca complet.











Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu