vineri, 24 octombrie 2014

PAINE CU BRANZA, CEAPA SI BACON

Chiar daca suna simplu si nu pare a fi o reteta de gatit, totusi nu va lasati pacaliti! Intr-o seara ploioasa si friguroasa de toamna, ajunsa acasa cu o paine proaspata in sacosa, mi-am dat seama ca nu prea am ce sa servesc la cina… Mi-am amintit atunci ca vazusem undeva pe net o reteta cu paine proaspata, branza decapra si ceapa. Am facut inventarul prin frigider si mi-am dat seama ca pot improviza ceva. Rezultatul a fost apreciat de toata familia. Nu doar gustul si textura i-au “cucerit”, si mirosul  care a invaluit bucataria a fost, zic eu, tocmai potrivit pentru o seara ploioasa si racoroasa. Merita sa incercati si voi aceasta reteta!

INGREDIENTE:
·         1 franzela alba proaspata
·         350 g de telemea de capra
·         200 g bacon
·         125 g unt
·         1 legatura ceapa verde
·         Sare si piper dupa gust

PREPARARE:
Painea se cresteaza cu un cutit ascutit atat pe diagonala cat si pe verticala - orizontala. Taieturile trebuie facute astfel incat sa nu desprinda bucatile din paine (deci nu se taie baza painii). 

Ceapa verde se spala, se toaca marunt si se adauga in untul topit. Telemeaua de capra se feliaza (daca se sfarama nu este nicio problema, puteti folosi si aceste bucatele). Bacon-ul se taie in cubulete (eu l-am achizitionat deja taiat). 

Painea crestata se aseza in tava de copt pe o folie de aluminiu. Incepem “asamblarea”: crestaturile din paine “se vor umple” cu feliile/bucatile de branza si bacon. Aveti grija sa “nu va scape” nicio crestatura neumpluta. Dupa ce ati terminat cu umplutura, puneti uniform cu o lingura, deasupra painii umplute, untul topit amestecat cu ceapa tocata. 


Acoperiti cu o folie de aluminiu si dati la cuptorul incins in prealabil la 170° pentru 15 minute. Dupa cele 15 minute scoateti folia de deasupra si mai lasati la rumenit inca 10 minute. Gata!


Coaja iese crocanta iar interiorul moale si aromat! Un adevarat rasfat culinar, simplu si rapid!


Pofta buna!
cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu