joi, 13 martie 2014

CIORBA RADAUTEANA

Nu stiu cum faceti voi, dar eu i-am obisnuit pe ai mei cu ideea de “ciorba calda” la fiecare masa de pranz…Pe principiu mostenit de la ai mei “o ciorba calda nu strica si nici un pranz (sau aproape niciun pranz) fara ciorba”. 
Pana aici nimic rau in asta, zic eu…dar ce te faci cand ciorbele din bucataria traditionala romaneasca se tot succed si te plictisesc pana si pe tine ca bucatar….ciorba de vacuta, ciorba de perisoare, supa cu galuste sau cu taitei, un bors de legume sau de pui, ciorba de burta si apoi mai “tragi’ o supa crema de legume….si uite asa, te vezi nevoit sa o iei de la capat.
Ma tot gandeam zilele trecute cum as putea sa mai diversific zemurile pentru familia mea…Si pentru ca aveam in casa ceva carne de pui  mi-a vent ideea de a incerca o ciorba radauteana (aici, la noi, in Muntenia se face mai rar nefiind specifica zonei). Este adevarat ca, daca puiul din supermarket ar fi fost inlocuit cu un cocos de casa sau macar cu o puicuta crescuta libera la curte, ar fi avut un alt gust ciorba mea radauteana, dar a mers si asa, iar familia mea s-a bucurat de o schimbare de gust in ceea ce priveste “ciorba cea de toate zilele”.  
Gustoasa si iesita din tiparul gustului muntenesc, iata reteta de ciorba radauteana:

INGREDIENTE:
  • 2 buc piept pui cu os,
  • aripioare 8-10 bucati,
  • 3 morcovi,
  • 2 cepe,
  • 2 ardei,
  • 1 pastarnac, ,
  • 200-300 gr kaiser (sunca afumata),
  • 5 galbenusuri,
  • 500 ml smantana,
  • 4 linguri faina sau amidon,
  • 4 linguri otet,
  • usturoi,
  • patrunjel proaspat.

MOD DE PREPARARE:
Intai de toate am spalat puiul si l-am pus la fiert.
Am curatat si am spalat zarzavaturile:
·   pastarnacul si morcovii au ramas intregi,
·   ceapa, ori intreaga, ori taiata in doua,
·   ardeiul l-am taiat in 4.

Cand puiul a inceput sa fiarba, am luat spuma si am adaugat zarzavaturile.Am lasat la fiert pana au fost gata, atat puiul cat si legumele. Am strecurat zeama si am pus morcovii si pieptul de pui la racit. Restul de legume l-am aruncat.
Se taie pieptul de pui feliute si morcovul cubulete.



Se pregateste un amestec din smantana, galbenusuri, faina si otet. Se amesteca bine sa nu apara cocoloase.
Se pune din nou zeama pe foc, daca a ramas putina, se mai completeaza cu ceva apa.
Cand incepe sa clocoteasca, se adauga pieptul de pui si morcovul taiat rondele sau cubulete. Am mai lasat foarte putin pe foc (2-3 minute),  am adaugat usturoiul pe care l-am pisat separat si l-am frecat cu putin ulei si sare si am oprit focul.


Se poate asezona cu patrunjel proaspat dupa ce se opreste focul.

Sper sa va bucurati de gustul usor acrisor si de aromele acestei retete.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu