miercuri, 26 martie 2014

PATE VEGETAL DIN FASOLE ROSIE


In ultima perioada am tot auzit in jurul nostru, prieteni sau colegi, ca s-au hotarat sa tina Postul Pastelui. Am tot stat si ne-am gandit….si atunci ne-a venit ideea de a va propune pentru inceput un pate de post din fasole rosie. Povestea acestuia ? 

La petrecerea de Craciun din decembrie 2013 m-am inscris la concursul culinar organizat in firma. Zis si facut, dar m-am “trezit” cu doua zile inainte de concurs ca habar nu am ce sa fac de post - conditie obligatorie de participare. Si uite asa am cautat in “stanga si-n dreapta” ... internetului, dar parca nimic nu parea suficient de wow pentru a castiga concursul.
Si asa, mi-a venit ideea sa combin cateva retete si iata ce a iesit:


INGREDIENTE:
  • 1 conserva de fasole rosie boabe
  • 1 lingurita ulei de masline (se poate folosi si ulei de cocos)
  • 1 capatana usturoi
  • 1 ceapa rosie optional eu nu am pus
  • sare dupa gust
  • seminte de susan
  • zeama de lamaie
  • patrunjel verde si chilli(optional)

MOD DE PREPARARE:
Se pune la scurs fasolea boabe din conserva.
Ceapa se taie cubulete si se inabuseste in uleiul de masline. Dupa ce devine trasnparenta se adauga si usturoiul pisat si se amesteca.

Dupa ce s-a scurs fasolea se zdrobeste la mixer si se adauga in cratita peste ceapa si usturoi. Se amesteca bine si se lasa pe foc cateva minute pana se intrepatrund aromele.
Dupa ce s-a oprit focul se pun semintele de susan trase in prealabil in tigaie (adica usor rumenite in tigaia de Teflon) si zeama de lamaie (dupa gust).
Se amesteca bine si se lasa la racit.
Cei care prefera gustul picant pot adauga odata cu calirea cepii si cativa fulgi de chilli.
Cand se serveste se poate adauga (optional) seminte de susan si patrunjel proaspat tocat.

Acest pateu este consistent si gustos si nu in ultimul rand o alternativa sanatoasa la pateurile vegetale din magazine. 

Tips: merge de minune pe felii de paine prajita ornate cu ardei gras si rosie.

Pofta buna!

PS: Ce credeti ? Am avut succes cu acest preparat la concursul culinar ?  
Va las pe voi sa-l « testati, » si sa ne trimiteti parerile voastre…. J J J



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu