marți, 18 martie 2014

PULPE DE CURCAN IN LAPTE

Aveam in frigider curcan de tara si vroiam o reteta care sa fie usor de facut, gustoasa…. J J
Am intrat pentru inspiratie pe site-ul lui Jamie Oliver si am gasit o reteta care mi-a captat atentia: pui in lapte.
El a folosit un pui intreg, dar merge la fel de bine si cu pulpe.
Ce a iesit vedeti mai jos.

INGREDIENTE:
·  3 pulpe de curcan,
·  600 ml lapte,
·   9 catei usturoi,
·  1-2 linguri ulei masline,
·   condimente: sare, piper, cimbru,
·   salvie proaspata/uscata,
·   coaja de la o lamaie.


MOD DE PREPARARE:
Pentru aceasta reteta ideal ar fi daca ati avea un vas din fonta (pe care sa il puteti folosi si pe aragaz, dar si la cuptor) cu capac. Eu nu am avut, asa ca am folosit o tava pe care am acoperit-o cu o folie de aluminiu.

Si acum sa ne apucam de treaba:

Spalati si zvantati carnea de curcanCondimentati cu sare, piper si cimbru.

Intr-o tigaie puneti la incins uleiul si adaugati carnea. Nu trebuie sa stea mult la prajit, doar cat sa capete o culoare aramie, pe ambele parti.





In cazul in care aveti vasul din fonta: adaugati ulei in vas, cand este incins puneti carnea si rumeniti-o pe ambele parti. Cand este gata scoateti carnea pe o farfurie, aruncati uleiul din tava si puneti la loc bucatile de carne. Restul operatiunilor sunt identice, indiferent de vasul utilizat.

Incalziti cuptorul.
Puneti carnea in tava care o sa fie introdusa la cuptor, adaugati salvia (eu am folosit uscata, nu am gasit proaspata), coaja de lamaie-trebuie doar partea galbena (partea alba este amara) si laptele.



 Am acoperit tava cu o folie de aluminiu.


Introduceti tava la cuptor pentru circa 2 ore (in functie de cuptorul fiecaruia).Dupa o ora am intors carnea.
Ca sa nu se usuce este bine sa ungeti din cand in cand carnea cu sosul din tava.
Pentru a capata o culoare aramie, carnea trebuie sa stea la cuptor descoperita circa 10-15 min inainte sa o scoateti.


Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu