marți, 11 martie 2014

MUCENICI MOLDOVENESTI

Este al doilea an cand experimentez prepararea mucenicilor. Anul trecut am facut mucenici muntenesti, care au placut tuturor, mai putin sotului. Anul acesta, cand am anuntat ca e vremea mucenicilor si lumea trebuie sa se pregateasca de mancat mucenici si de baut multe pahare, sotul a precizat inca de la inceput, ca sa nu mai ramana nemancat ca anul trecut, ca el vrea doar mucenici moldovenesti. Deci, cum doar un sot am, mi-am suflecat manecile si am inceput sa ma documentez despre mucenicii moldovenesti. Reteta e foarte simpla, rapida si permite mici scapari cu ingrediente “de dulce” . Rezultatul e foarte gustos si pufos.

INGREDIENTE
·  500 g faina
·  25 g drojdie proaspata/7 gr drojdie uscata
·  70 g ulei
·  6 linguri de zahar
·  260 ml lapte/lapte de soia (varianta de post)
· 1 varf sare
·  coaja de la 1 lamaie
· 1 plic zahar vanilat
·  200 gr. miez de nuca pisat
·  cca 10 linguri de miere topita

MOD DE PREPARARE
Intr-un vas amestecam faina cu drojdia uscata, coaja de lamaie rasa, zaharul vanilat si sarea. Facem o adancitura in amestec si turnam putin cate putin uleiu si laptele caldut in care am dizolvat zaharul. Amestecam in permanenta astfel incat sa nu se formeze cocoloase. Framantam pana aluatul prinde consistenta si devine elastic.

Impartim aluatul in bucati mari cam cat jumatate de pumn si formam snururi lungi (30 cm), de grosimea unui deget, din care formam ulterior mucenicii in forma de 8. Ii punem in tava tapetata cu hartie de copt si ii lasam la crescut 1 ora. Daca nu tinem post, inainte de a-i baga la cuptor ii putem unge cu galbenus de ou.


Coacem mucenicii in cuptorul preincalzit la 180°C,  pentru 20 - 25 minute.
In timp ce se coc mucenicii, incalzim mierea pentru 1-2 minute pentru a deveni mai lichida un pic. Scoatem mucenicii de la cuptor si cat sunt inca fierbinti ii ungem, in 2 reprize, cu mierea calda. Presaram nuca din belsug si …. Pofta buna.











cemaigatescfetele!

2 comentarii: