miercuri, 10 septembrie 2014

GALUSTE CU PRUNE

Nu stiu cum sunteti voi…dar eu sunt innebunita dupa galustile cu prune JJJ. Pana acum doua saptamani am tot incercat sa le prepar, dar nu-mi  ieseau niciodata cum trebuie, ba erau prea tari, ba se sfaramau … am incercat chiar si “chitul” de galuste cu prune de la o marca cunoscuta din comert … degeaba ... nu le nimeream niciodata…
Acum vreo doua saptamani am cumparat niste prune foarte aratoase, dar foarte acre. Vazand ca nu se pot manca asa crude, mi-am zis sa mai fac o incercare sa gatesc galuste cu prune. Si culmea!!! De data asta chiar mi-au iesit! Este adevarat ca am citit ceva trucuri pe net si am improvizat si eu cate ceva…. rezultatul a fost super.
Iata mai jos “secretul” galustelor mele cu prune:

INGREDIENTE
  • 1,5 kg cartofi,
  • 400 gr. faina,
  • 400 gr. pesmet,
  • 50 gr. unt + 50 gr. unt,
  • 50 ml ulei (aprox),
  • 20 - 25 de prune proaspete,
  • 4 oua,
  • 2 pliculete zahar vanilat,
  • 300 gr zahar,
  • cateva linguri de scortiosoara macinata.

MOD DE PREPARARE:
Am spalat si am pus cartofii la fiert in coaja. Secretul este ca dupa ce au fiert, cartofii trebuie lasati sa se raceasca. Prin urmare, eu am fiert cartofii cu o seara inainte, i-am scurs de apa, i-am acoperit cu un capac si i-am lasat pe aragaz pana dimineata. Tot de cu seara am scos samburii din prune si le-am presarat cu zahar vanilat si scortisoara si le-am pastrat in frigider pana dimineata.
Cartofii fierti si raciti se curata de coaja si se sfarama intr-un castron. Peste ei se adauga untul, la temperatura camerei, cele 4 oua si un praf de sare. Se amesteca bine, iar apoi se incorporeaza faina treptat si uleiul. Iese un alauat destul de moale si poate parea lipicios, dar daca-l lasati la frigider 15 minute (cat sa se intareasca untul din el) este ok mai apoi de prelucrat. 
Intre timp, cat sta aluatul la frigider se prepara pesmetul. Intr-o tigaie de teflon (sau neaderenta) se topeste 50 gr de unt, dupa care se pune pesmetul la rumenit. Se amesteca usor si continuu pentru a nu se arde pesmetul. Dupa ce s-a rumenit si racit pesmetul adaugam zaharul si 2 linguri de scortisoara macinata.
Punem o oala cu apa la fiert, in care adaugam un praf de sare si putin ulei. Cand apa da semne ca ar incepe sa fiarba, dam focul la minim (ca sa nu clocoteasca), scoatem aluatul din frigider si ne apucam de format galustele. Pentru a lucra mai usor cu aluatul destul de lipicios eu mi-am inmuiat mainile in apa si am format galustele. A fost foarte simplu. 
Galustile formate se aseaza in apa fierbinte cu grija, ca sa nu le suprapuneti. Se acopera oala cu un capac si se lasa la fiert. O transa de galuste (aprox 7 bucati mi-au intrat in cratita fara sa le inghesui) a fiert in aproximativ 15 minute. Stim ca sunt gata cand se ridica la suprafata. Verificati daca nu cumva vreuna din galuste a ramas lipita de fundul oalei, uneori se mai intampla. 
Galustile fierbinti se tavalesc prin amestecul de pesmet, zahar si scortisoara pana prind o crusta frumoasa si se aseaza pe farfurie.  
In functie de pofta fiecaruia se pot servi calde sau reci.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu