marți, 23 septembrie 2014

SOMON SI CARTOFI LA DRY COOKER

Sa gatim rapid si sanatos ... alimente cu putine calorii … ceva simplu de pregatit … toate aceste expresii roiesc in jurul nostru si nu de dau pace nicicum. Cu astfel de principii in minte, acum muuulti ani, am achizitionat tigaia dry cooker. Desfacand coletul am simtit o oarecare dezamagire: primisem o tigaie dintr-o tabla obisnuita – mi s-a parut mie, cam fragila si ce mai … nu mi s-a parut ca era de calitatea celor 180 lei platiti. Deci, fara entuziasm, am expediat-o la mama sa o foloseasca ea, pentru ca mie mi se parea incomoda de depozitat. Mama, ingaduitoare, a luat-o fara niciun comentariu si a exploatat-o cu succes si multumire, vreo 2 ani. Intre timp, in jurul meu toata lumea lauda tigaia minune, asa ca la un moment dat mi-am adus tigaia acasa si am inceput sa o folosesc si eu. Nu este chiar demna de absolut toate laudele care i se aduc si pretul este un pic cam maricel, insa, dupa cativa ani de utilizare, pot afirma ca este foarte practica: se spala usor, se consuma putin ulei la gatit, nu se face fum/miros in bucatarie, mancarea are un gust bun – oarecum diferit fata de cel stiut, etc. Dupa un astfel de laudatio, nu putea decat sa urmeze o reteta care sa exemplifice cat de usor se gateste la dry cooker:

INGREDIENTE (cca 4 portii):
  • 2 fileuri de somon
  • 2 catei de usturoi
  • sare, piper
  • ½ lingurita praf de ghimbir
  • 4-5 cartofi potriviti
  • 1 lingura ulei
                         
MOD DE PREPARARE:
Amestecam condimentele: usturoiul pisat, sare, piper si un praf de ghimbir.
Pestele curatat, spalat si uscat intr-un prosop de bucatarie il tavalim bine prin condimente. Il lasam ceva timp (min 30 minute) ca sa prinda aromele si il punem in dry cooker-ul incins.
Cand incepe sa se albeasca, il intoarcem cu grija pe partea cealalta si-l mai lasam cateva minute. Mare atentie la intors: somonul are tendinta sa se desprinda in felii/fasii cand este gata.

Cartofii ii curatam, spalam si ii taiem ca pentru prajit, dar … un pic mai mari. Punem in dry cooker 1 lingura de ulei, lasam la incins si adaugam cartofii. Punem capacul si din cand in cand amestecam. Dupa cca 15 minute, cartofii sunt gata. Pe cat de simplu, pe atat de gustos.   

Pofta buna!
cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu