vineri, 5 septembrie 2014

PACHETELE DE PRIMAVARA

Din cand in cand ne dorim sa iesim din cotidianul mancarii de toate zilele si atunci incercam diverse altceva-uri: comandam la “chinezi”, luam un falafel de la libanezi, etc. Tot experimentand diverse combinatii, mi-am zis sa incerc si eu pachetelele de primavara home-made. Categoric nu e o chestie foarte complicata, dar trebuie totusi putina atentie la ingrediente astfel incat sa nu transformam traditionalul asiatic intr-o chiftea din legume, balcanica. M-am documentat putin pe net – ajutorul nostru cel de toate zilele, si am facut o lista de cumparaturi. In magazin, tot cautand ingredientele, mi-a iesit in fata ochilor o punga de legume congelate, atotcuprinzatoare si chiar cu ceva extra fata de ceea ce notasem eu. Comoditatea din mine a invins: o sa fac pachetelele cu legume congelate. Daca sunteti curiosi ce a iesit, atunci poftiti de cititi si pregatiti:  

INGREDIENTE ( 12 buc):
  • 1 pachet (600 g) mix legume
  • 6 foi de placinta
  • 200 g taitei de orez
  • 4-5 linguri ulei
  • 4-5 linguri sos soia
  • 2 linguri sos sweet chilli
  • 1 albus de ou
  • sare, piper                      
MOD DE PREPARARE:
Cat se decongeleaza foile de placinta, pregatim legumele. Eu am folosit un mix de legume congelate foarte bunut, care contine germeni de fasole Mung, muguri de bambus, morcov, castane de apa, spanac, praz, sparanghel verde, ciuperci Nameko, ciuperci Mu-err. Toate aceste bunatati scaldate in lapte de cocos si suc de lamaie, le-am pus la calit in 4 linguri de ulei.


Cand tot lichidul lasat in tigaie/wok s-a evaporat, am adaugat sosul de soia si pe cel de sweet chilli. Nu am pus mult chilli, pentru ca legumele erau deja putin iuti.



Am amestecat usor si am lasat pe foc cam 5 minute, pana cand nu mai era niciun pic de lichid. Am lasat la racit si m-am ocupat de taitei: i-am pus intr-un vas impreuna cu apa clocotita.



Dupa 5 minute am scurs apa si, reci fiind, i-am adaugat amestecului de legume. Se amesteca usor astfel incat sa incorporam taiteii. Acum e momentul sa potrivim de sare, piper, etc. 



Foarte important pentru reusita preparatului este consistenta umpluturii: trebuie sa fie cat mai uscata posibil – fara lichid de la legume sau sosurile adaugate. O umplutura cu mult lichid ne va crea probleme atat la impachetat, cat si la prajit. Nu va impacientati daca observati ca in tigaie s-a adunat un surplus de ulei. Eu l-am scurs si l-am folosit in etapa urmatoare.

Acum urmeaza cea mai “grea si de durata” etapa: asamblarea. Eu iar am ales varianta cea mai comoda si am taiat foaia de placinta in doua jumatati. Fiecare jumatate am impaturit-o iarasi in doua. Nu a iesit un patrat, ci am obtinut un frumos dreptunghi, insa la impachetat am remediat inconvenientul si, dupa cum se vede in fotografii, la final totul arata bine.
Sa ne intoarcem la asamblare: cu o pensula, ungem marginile fiecarei foi cu apa sau albus de ou.  Intr-unul din colturi punem aprox 2 linguri de umplutura. Cantitatea de umplutura poate diferi in functie de cat de mari se vor a fi pachetelele. Ale mele au iesit, in varianta cruda, cam de 10 cm lungine si 3 grosime.



Rulam umplutura cat de strans putem, pana la “jumatatea” dreptunghiului.


Impaturim marginile, intocmai ca la un plic.










Daca mai este nevoie, mai ungem putin ultimul colt, astfel incat sa stea strans lipit.


Repetam operatiunea pana cand terminam umplutura. Eu nu am prajit pachetelele ci le-am copt in cuptorul incins in prealabil, dupa ce, mai intai, le-am uns cu uleiul ramas de la calitul legumelor. 










Dupa 20 de minute erau gata de … pozat si mancat. 










Degeaba am pus eu alaturi si un sos de soia, ca de, asa se cade a se servi. Pana sa vina sosul pe masa, jumatate din pachetele de primavara disparusera. Nu-i bai.
In functie de viteza de disparitie, stiu si eu cat de bine am gatit, iar de data asta chiar am nimerit-o. 
  

Pofta buna!
cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu