vineri, 26 septembrie 2014

TAGLIATELLE CU FRUCTE DE MARE

Desi sunt amatoare de fructe de mare, nu le gatesc prea des. Nu e un motiv anume, ci doar, acum ca ma gandesc, pur si simplu nu prea le vine randul la bucatareala. Dar iata ca, la cumparaturi fiind, fara prea multe planuri in avans, am cumparat un pachet de fructe de mare. De obicei, imi este mai la indemana sa le fac cu orez, insa, de data asta am optat pentru paste. Eu aveam in casa tagliatelle, dar se pot folosi orice fel de paste.

INGREDIENTE (cca 3 portii):
  • 250 g  tagliatelle
  • 250 g mix fructe de mare
  • 2 linguri ulei masline
  • 3 catei de usturoi
  • 1 ceasca vin alb
  • 1 rosie micuta
  • 1 lingurita patrunjel tocat fin
  • sare, piper
                         
MOD DE PREPARARE:
Fierbem pastele conform indicatiilor de pe pachet. Dupa ce au fiert, le trecem printr-un jet de apa rece si le lasam la scurs intr-o sita.


In timp ce pastele se fierb-scurg, pregatim fructele de mare. Eu am ales un cocktail de fructe de mare in care se gaseau toate neamurile: calamar, caracatita, midii, creveti. In plus de asta, mai contineau si ceva rosie tocata si patrunjel. Dar sa ne intoarcem la gatit: tot acest amestec congelat il punem in tigaia in care am incins uleiul de masline cu usturoiul zdrobit. Aruncam un praf de sare si o ploaie fina de piper si lasam la foc potrivit, amestecand din cand in cand pana se evapora tot lichidul. Daca nu as fi avut rosia deja in amestecul de fructe de mare, acum ar fi fost timpul sa o adaugam in tigaie, bineinteles, decojita si taiata marunt. Dupa ce si rosia s-a perpelit un pic, adaugam vinul si continuam fierberea la foc mic.


Cand s-a evaporat vinul, adaugam pastele si amestecam usor. Mai tinem pe foc cca 1 minut, astfel incat pastele sa absoarba din sosul si aroma fructelor de mare.


Presaram patrunjelul tocat fin si strigam “la masa!” pentru ca e musai sa servim acest preparat cald.











Pofta buna!
cemaigatescfetele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu