vineri, 4 aprilie 2014

PRAJITURA FANTA

Inceputurile mele de bucatareasa, inseamna multe checuri. Obtinusem reteta de la una dintre matusile mele, si m-am pus pe treaba. Aveam putin peste 10 ani si « checuiam » de zor spre incantarea familiei. Multi ani mai tarziu, o colega de serviciu, mi-a spus despre aceasta prajitura si am considerat ca e timpul pentru o schimbare in reteta mea, si asa a aparut varianta mea de prajitura.

INGREDIENTE:
 
Blat:
·         5 oua
·         5 linguri ulei,
·         1 cana faina,
·         1 cana zahar
·         1 plic zahar vanilat
·         1 lingurita praf de copt

Crema:
·         250 g branza de vaci
·         3-4 linguri zahar pudra
     Glazura:
    ·         350 ml Fanta de portocale
    ·         1 plic budinca vanilie


    MOD DE PREPARARE:

    Intr-un castron mai maricel, batem ouale cu zahar, inclusiv zaharul vanilat. Adaugam uleiul si amestecam bine. Treptat incorporam faina si praful de copt.



    Se obtine o compozitie fluida pe care o turnam intr-o tava (25 x 38 cm) tapetata cu hartie de copt si bagam in cuptorul preincalzit la 180°C. Este gata, toata lumea stie, cand trece testul scobitorii. Ca timp, pentru cei cu mai putina experienta, inseamna cca 30 de minute.
     
    Pentru glazura, urmati instructiunile de preparare de pe plicul de budinca de vanilie, doar ca in loc de lapte, acum folositi Fanta.

     Lasam la racit glazura si intre timp pregatim crema de branza astfel: intr-un bol amestecam branza cu zahar.


     Daca nimeriti o branza mai uscata, puteti subtia crema cu putin lapte dulce sau frisca lichida. Eu am patit-o ultima data si am avut noroc cu frisca lichida Megle din frigider. Recunosc ca am obtinut o crema … mai cremoasa si muuult mai gustoasa.



    Cu toate componentele pregatite, trecem la asamblarea prajiturii. Intindem un strat de crema (5 mm) peste blatul racit. Adaugam glazura, care trebuie sa fie putin calduta, intindem si … gata prajitura


    Se lasa cateva ore la odihnit dupa care putem taia in diferite forme pentru a completa buna impresie vizuala.


    cemaigatescfetele!

    Un comentariu: