miercuri, 2 aprilie 2014

SUPA DE PRAZ

Istoria acestei retete (in cazul meu) incepe asa….Ajunsa acasa duminica dupa amiaza dupa un week-end relaxant la munte cu prietenii…am constatat ca frigiderul era gol, iar perspectiva unei saptamani care “batea la usa” si ma prindea cu “temele nefacute”, nu-mi prea suradea.
Deci, fuga repede la supermarket care era pe ultima suta de metri cu programul (inchidea cam intr-o jumatate de ora…). Fuga la raionul de carne cu servire asistata: surpriza….nu mai era nimic….de fapt doar niste ficat de porc…ma intorc pe calcaie si dau buzna spre raionul de carne preambalata….surpriza si aici…doar niste aripioare de pui care scapasera de “gratarul de weekend”. 
Mi-am zis: mai bine aripioare decat ficat…..Si uite asa m-am trezit cu o punga de aripioare, cativa morcovi, cartofi si un fir de praz in cos. Ajunsa acasa, am procedat asa:

INGREDIENTE:
  • 1 sau 2 fire de praz proaspat;
  • 2 caserole de aripioare de pui;
  • 3 morcovi mari;
  • 2 cepe albe;
  • 4 cartofi potriviti;
  • 500 ml smantana lichida de gatit;
  • 500 ml lapte dulce;
  • putin unt (cam cat o nuca);
  • sare si piper dupa gust.

MOD DE PREPARARE:
Se spala prazul si ceapa si se toaca marunt.
In oala unde vom face supa, inabusim prazul si ceapa in untul topit.
Separat se curata morcovii si cartofii. Morcovii i-am tait in rondele si i-am adaugat in oala peste praz si ceapa la calit.



Dupa 5 minute am adaugat si aripioarele spalate si scurse in prealabil. 
Dupa 10 minute am adaugat si cartofii taiati in cubulete. Am amestecat si am lasat la inabusit cam 15 minute.
Dupa aceasta perioada am adaugat laptele, am completat cu apa si am lasat pe foc pana s-au fiert legumele si carnea.


Am dres supa cu smantana, sare si piper dupa gust, am mai dat-o intr-un clocot si ... gata.


O supa gustoasa, iesita din tiparul bucatariei traditionale romanesti ce poate fi intotdeauna o alternativa in meniul zilnic al familiei.

Enjoy!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu