luni, 7 aprilie 2014

SARMALE IN FOI DE VARZA

Mi-a trebuit mult timp sa ma mobilizez sa gatesc sarmale. Adevarul este ca, fiind mama ajutor si furnizor de nadejde, nici macar nu am avut vreo intentie. Insa anul trecut, de Craciun, m-am pricopsit cu 2 verze murate de la tata. Deh, cum sa-i explic ca eu nu prea gatesc cu varza murata, ca mi se pare complicat sa faci sarmale cand poti sa le iei gata facute de la ei … etc. Am tacut, am luat varza si …m-am mobilizat sa fac sarmale. Pentru ca atunci mi-au iesit, am repetat operatiunea si m-am gandit sa public reteta mea pentru a da un imbold si altora care inca nu au gasit curajul de a gati sarmale.

INGREDIENTE:
·         1 kg carne tocata de porc
·         1 varza acra (1.5 kg)
·         3 oua
·         3 cepe
·         ½ cana orez
·         2-3 linguri de ulei
·         3-4 linguri bulion
·         3-4 felii costita afumata/kaizer
·         sare, piper


MOD DE PREPARARE:

Varza murata se spala bine, se desface, si se lasa in apa 2-3 ore. Eventual se mai schimba apa din cand in cand. Se ia fiecare foaie/frunza de varza, se taie cotoarele si se «  decupeaza » in bucati potrivite, cam de o palma. Se aseaza pe marginea unui castron, la scurs. Bucatile prea mici sau rupte si cotoarele se pastreaza pentru a le toca si a acoperi fundul cratitei in care vom fierbe sarmalele. Pastrati 2-3 foi mari, nedecupate,  pentru a acoperi sarmalele pe timpul fierberii.



Cat se scurge varza, incepem sa preparam umplutura. 
Intr-un castron amestecam carnea tocata cu orezul, ouale si ceapa tocata. 

Nu va fie teama daca nu reusiti sa taiati ceapa foarte marunt. Chiar se recomanda ca la ardei umpluti si sarmale ceapa sa fie taiata mai maricel (nu exagerat). Pe masura ce fierbe, ceapa se strange si orezul se umfla. Astfel, nu riscam ca la fierbere sa ne plezeneasca sarmalele. Continuam sa adaugam bulionul, sarea, piperul, uleiul si amestecam asiduu pana la omogenizarea compozitiei. 
Acoperim fundul cratitei cu varza tocata marunt si scursa, peste care punem costita taiata fasii. Daca doriti, mai adaugati 2 linguri de bulion si ceva ulei.
Odata umplutura gata, foile si cratita pregatite, vine momentul cel mai greu si de durata: impachetatul sarmalelor. Cu rabdare si indemanare, totul se poate, veti vedea. Asezati pe rand, sarmalele in cratita. Eu am invatat de la mama sa le asez in pozitie verticala pentru ca asa isi pastreaza mai bine forma cilindrica, fara a se aplatiza. 



Dupa ce am terminat de impachetat, acoperim sarmalele cu foile intregi, punem o farfurie peste ele (ca o palarie) pentru a nu se ridica la fiert si turnam apa clocotita cat sa le acopere. Lasam la fiert la foc potrivit cca 2 ore, dupa care, indepartam farfuria si bagam cratita cu sarmale la cuptor pentru inca 2 ore.


 Gata ! Nu-i asa ca nu e greu ? 

  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu